בלוג שעוסק בעניינים ברומו של עולם... או ליתר דיוק ברומו של העולם שלי.

אם יש לכם מה להגיד, להגיב, לבקש, לשאול, או סתם אם בא לכם להגיד שלום – eynav.g@gmail.com

אל תשכחו להירשם לעידכונים שוטפים מהבלוג!

יום שלישי, 9 באוגוסט 2011

ארכיון קוסמטי: סומק קרליין


יש דבר אחד, ליתר דיוק מושג אחד, שאני מאוד לא מחבבת בחברות האיפור העממיות, וזה המושג "יצא מהמגוון". לחברות עממיות יש נטייה להחליף את כל קולקציית המוצרים הצבעוניים שלהם כל עונה/שנה. הם מחליפים את צבעי השפתונים והגלוסים, הצלליות וגם הסמקים. אני מסכימה עם הטענה שאלו מוצרים מאוד אופנתיים והאופנה משתנה כל הזמן, אבל תחשבו על כמה לקוחות מאוכזבות מגיעות לסטנדים עם איזו אריזה ריקה ובלה ומתאכזבות לחזור הביתה בידיים ריקות. התופעה העגומה הזו מביאה אותי למצב האבסורדי שבו אני מחזיקה בשידת האיפור שלי מוצר ישן רק בגלל שאין לו תחליף.

זה המקום להדגיש שאם אתן כבר בוחרות להשאיר בשידה מוצר ישן, מכל סיבה שהיא, צריך לשים לב שהוא עדיין תקין ולא מקולקל. התורה על קצה המזלג היא לבדוק שהמרקם והריח לא השתנו, ואם המוצר נוזלי, לוודא שהשכבות לא נפרדו. בנוסף - מוצר נוזלי לא הייתי מחזיקה מעל 3 שנים ואת רובם אני זורקת הרבה לפני.




אחד מהמוצרים העתיקים האלו שאני מחזיקה הוא סומק ישן של קרליין, שאין לו שום פרט מזהה מלבד שם החברה והשם "לילך 36" שכתוב על גבי מדבקה שקופה בגב המוצר.




הסומק הזה צריך להיות בערך בן 4-5 שנים, והצבע שלו הוא צבע לילך אמיתי. אני גם די משוכנעת שהמוצר הזה יוצר בארץ, במפעל בירוחם. אני אוהבת את הסומק הזה מאוד בזכות הצבע הלילכי שלו ובזכות הריח שלו. 
באופן די מפתיע יש למוצר הזה פיגמנט בדיוק במידה הנכונה. הפיגמנט של הסומק הזה ניתן לבניה, כלומר שכבה ראשונה יוצאת די עדינה, וניתן להוסיף ולהוסיף עד לצבע ממש רווי. ככה יש לי שליטה ואני יכולה להרגיש מתי העמסתי (ולהמנע מזה!). 
בנוסף יש לו ריח של "איפור של פעם", שלא לומר "איפור של אמא" או, רחמנא ליצלן, "איפור של סבתא". אל תחשבו שזה בא בגנותו. אני מאוד אוהבת את הריח הזה, הוא מרגיש לי נעים ומחמם את הלב. ממש כמו ממתקים אסורים.



כפי שעיניכן רואות המוצר מעוצב בסגנון פשוט מאוד, עממי מאוד, וכולל מראה ומברשת. המראה גדולה ונוחה מספיק כדי להשתמש בה לתיקונים מחוץ לבית. המברשת - למען האמת מעולם לא ניסיתי אותה... הסיבים מרגישים נעימים באופן יחסי, בהתחשב בעממיות המוצר ובהתחשב בגיל המוצר. אם אין לכן ברירה - אפשר להשתמש. אם יש ברירה - כדאי לוותר.



הסוואטש שצילמתי לא לחלוטין משקף - הסומק מעט יותר סגלגל מזה, אבל התמונה בהחלט משקפת את הגוון הקר והיפה, וגם את הפיגמנט המצוין של המוצר.


האם יש לכן גם מוצרים ישנים שאתן שומרות מכל משמר ושלא ניתן להשיג יותר בחנויות?


3 תגובות:

  1. הסומק אכן יפיפה!!
    לי יש שנאה מיוחדת לקונספט הזה של מוצרים זמניים בגלל זה אני שונאת לקנות מוצרים מוגבלים בקולקציות אלא אם כן הם מהסוג שכמעט לא נגמר - כמו צללית לדוגמה.

    השבמחק
  2. יש לי סומק ישן שלהם, לדעתי בגוון 33 [אני חושבת שהוא גוון peach. יש לי הרגשה שגם אותו כבר לא מוכרים] והוא הסומק הקבוע שלי, אני ממש אוהבת אותו.

    בגיל 16 בערך סבתא שלי ממש רצתה לפנק אותי, אז היא הציעה לקנות לי איפור. בחרתי שתי פלטות של ג'ייד, כל אחת עם ארבע צלליות- אחת סט כחול ואחת סט סגול. הפלטה הכחולה עפה לפח מזמן, והפלטה הסגולה לא שמישה בעליל בגלל פיגמנטציה מזעזעת. אבל- בפלטה הסגולה יש צללית וורודה בהירה עם נצנצים בגוון מהמם. השתמשתי בה המון, ואני אוהבת אותה מאוד. ניסיתי למצוא לה תחליף- אבל לשווא [וג'ייד כמובן שלא מוכרים אותה יותר] :/

    יש לי לק של שיק שאני מאוד אוהבת, ופתאום ראיתי שהוציאו גרסה חדשה ומעוותת שלו :( ממש התאכזבתי

    וואי, אני חולה על הריח הזה של "איפור של אמא". זה ריח מאוד נוסטלגי ולדעתי גם מאוד נעים.

    השבמחק
  3. את מזכירה לי נשכחות. פעם היו לי המון סטים של ג'ייד, גם רביעיות אבל גם סטים ענקיים שלהם. רובם עברו לאחותי ואני לא משוכנעת כמה מהם עדיין בחיים...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.