בלוג שעוסק בעניינים ברומו של עולם... או ליתר דיוק ברומו של העולם שלי.

אם יש לכם מה להגיד, להגיב, לבקש, לשאול, או סתם אם בא לכם להגיד שלום – eynav.g@gmail.com

אל תשכחו להירשם לעידכונים שוטפים מהבלוג!

יום שישי, 30 בספטמבר 2011

20 ציפורניים

כף יד מטופחת היא כרטיס הביקור השני שלנו, מייד אחרי הפנים. כשלוחצים יד, כשמושיטים יד, ובכל סיטואציה כמעט הידים שלנו נכנסות לתודעה של מי שעומד מולנו. לאורך הזמן אספתי לי נבחרת מנצחת של מוצרים לטיפוח הציפורניים, כאלו שהופכים את הציפורניים למושלמות, אפילו אם הציפורניים ממש לא כאלו.

המוטו שלי, בחיי הציפורניים שלי, הוא שעדיף ציפורניים מטופחות, מסודרות וקצרות, על פני ציפורניים ארוכות ולא מטופחות או על פני ציפורניים ארוכות באורכים שונים. מעבר לזה, לציפורן קצרה ומטופחת יש יתרון משמעותי - כמעט כל צבע לק, לרבות צבעים מזעזעים ביותר, ייראו מעודנים יחסית. אגב - "קצר" הכוונה היא כשיש פס לבן דק, אבל גם קצר "על האפס" זה מתאים לכל צבע.

כבר כמה חודשים שלא טיפחתי את הציפורניים שלי כמו שצריך, כלומר לא לבשתי לק יפה וחגיגי, כי הרגשתי שהציפורניים שלי צריכות חופשה. הם התחילו להישבר, להיסדק, להתפצל ולהתקלף. לפני כמה ימים סידרתי אותן יפה, ממש טיפוח שלם (כבר מפרטת) ועכשיו הן מתהדרות בלק יפה וכמעט שקוף, בהתאם למצב הרוח שלי (וגם על זה אפרט בהמשך).






טיפוח הציפורניים שלי תמיד מתחיל בהסרת הלק הישן או המחזק. בשלב שני אני משתמשת בשתי פצירות כדי לקצר ולסדר את הציפורניים. פצירה ראשונה היא פצירה רגילה והפצירה השניה עדינה יותר, ואיתה אני מחליקה את קצוות הציפורן כדי שלא יהיו זיזים מרגיזים שנתפסים בבגדים. המהדרין משתמשות גם בפצירת שלושה שלבים שמחליקה את פני הציפורן - אני משתמשת בה לעיתים די רחוקות, אחת לכמה חודשים, כי היא מדקקת את הציפורן.

הבהרת ביניים: אני קודם משתמשת בפצירה ורק אחר כך משרה את הציפורניים במים, כי אני מעדיפה לשייף על יבש כשהציפורן חזקה יותר ומסוגלת להתנגד בצורה סבירה לפצירה. כשהציפורן מושרת במים היא מתרככת ואני תמיד מפחדת שהיא תהיית פגיעה יותר.



אחר כך אני מכינה "אמבט אצבעות". יש לי סט של 5 קעריות מחוברות אבל גם סתם קערת-מטבח רגילה תספיק. בכל קערית אני שמה מעט מלח אמבט, לא משנה מאיזה סוג, ומים חמימים. אני משרה את האצבעות 5-10 דקות במים, ומתחילה בהרמת העור וקיצוץ העור. לאחר שסיימתי את כל האצבעות אני עוברת כמובן ליד השניה.

לאחר האמבט מגיעה ההכנה ללק: אני מנקה את הציפורניים היטב עם מברשת (הירוקה בתמונה) עם סבון מוצק אסותא, שהוא אנטי בקטריאלי, מלמעלה וגם מתחת לציפורן כדי להוציא לכלוך ולחטא. הסיבון של פני הציפורן נועד לייבש אותה משומן ולהכין ללק.





לגבי הלקים לא אפרט, רק אגיד (אכתוב...) שאני משתמשת במחזק הישן (האדום) של תפוח כמחזק וכבסיס, מעליו מניחה 2 שכבות לק, ולסיום מייבש לק ומבריק של טופנייל שנקרא מגה גלוס.

בל נשכח את ציפורני הרגליים! מבחינתי לצאת מהבית בקיץ עם נעל שחושפת את הציפורניים - והציפורניים נטולות לק, זה ממש כמו ללכת ברחוב בעירום! אתמול הסרתי את הלק ברגליים ולא הספקתי לשים חדש, ולכן הלכתי עם נעליים סגורות. כן, עד כדי כך... ולכן, על הבוקר, דאגתי להלביש את ציפורניי בלק קייצי ולא צעקני במיוחד, כזה שמתאים למצב הרוח.

אז כן, לק ללא כל ספק משקף את מצב הרוח וגם את האופי. לפעמים אני מרגישה שמחה והרפתקנית, ואז תוכלו למצוא אותי עם גוונים נדירים, בוהקים ונוצצים. בימים רגועים יותר תמצאו אותי עם גוונים בנאליים יותר כמו ורודים, אדומים וקורליים. בימים שקטים שבהם אין לי משהו חשוב להגיד לעם, תמצאו אותי עם לקים חצי שקופים בגוונים ורודים. כאלו שלא באמת נראים כאילו שמתי לק.


שנה טובה ומטופחת!

3 תגובות:

  1. יופי של פוסט!
    מעניין לראות איך לכל אחת יש את השיטה שלה.
    מאיפה את קונה את הפצירות וכל כמה זמן את מחליפה? במיוחד הוורודה.

    שנה טובה ומאושרת :)

    השבמחק
  2. אהבתי את הסדר והפרטנות של הפוסט, רק חסרה לי תמונה של ציפרני ידייך/רגלייך הענוגות?

    שנה טובה!

    השבמחק
  3. לדנרה - הפצירה הורודה היא של טופנייל, נרכשה בחנות שלהם (יש להם חנויות בקריות) ועלתה 4 ש"ח. היא העדינה מבין השתיים. את הפרחונית קניתי בפארם ליד הקופה ב- 10 ש"ח. קשה לי להגיד מתי אני מחליפה - הכי מדויק יהיה לומר שאני מחליפה כשאני מרגישה שהפצירה מספיקה לעבוד...

    לאפרת - תודה על הברכות. בינתיים לא צילמתי, אולי בפעם הבאה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.