בלוג שעוסק בעניינים ברומו של עולם... או ליתר דיוק ברומו של העולם שלי.

אם יש לכם מה להגיד, להגיב, לבקש, לשאול, או סתם אם בא לכם להגיד שלום – eynav.g@gmail.com

אל תשכחו להירשם לעידכונים שוטפים מהבלוג!

יום שבת, 22 באוקטובר 2011

ביקורת: פלטות 88 צלליות של קוסטל סנטס

לפני כמה שנים נהיה בפורום באז די גדול סביב הפלטות האלו. בהתחלה, או לפחות כשאני גיליתי עליהן, היו רק שתי פלטות. פלטה מקורית ופלטת שימר. הפלטות יחסית קומפקטיות ובכל אחת יש 88 צלליות, כל כך יפות וכל כך צבעוניות שלא מפליא כל הרעש סביבן. לאחרונה החלה התעניינות מחודשת בפלטות האלו, אז החלטתי לכתוב סקירה על שלושת הפלטות שכבר יש לי.





למעלה: הפלטה החמה, מימין: פלטת שימר, משמאל: הפלטה המקורית




קצת נתונים כלליים
הפלטות האלו שווקו (ככל הנראה) במקור על ידי חברת קוסטל סנטס ושם אני קניתי את הפלטות שלי. בסך הכל מדובר בפלטות בסיסיות שמיוצרות בסין, ואפשר בהחלט להשיג לפחות את חלק מהפלטות במחירים הרבה יותר טובים באיביי. הרעיון הוא די פשוט: פלטה יחסית קומפקטית שיש בה 88 צלליות בגוונים שונים, כל צללית היא בגודל מטבע "שקל". ככה אפשר בפלטת אחת לקבל מגוון ענק.

נתונים יבשים:
מידות הפלטה: 23.2 ס"מ על 16.6 ס"מ על 1.3 ס"מ
קוטר כל צללית: 1.6 ס"מ (בערך בגודל שקל)
כמות הצלליות: 88
משקל הפלטה: 61 גרם (כלומר, כל צללית כ- 0.69 גרם)
בנוסף כל פלטה מכילה מראה פנימית בגודל מכובד: 12.7 ס"מ על 7.9 ס"מ, וכן שני אפליקטורים מאוד לא שימושיים...





רשימת רכיבים:
Talc, Mica, Mineral Oil, Kaolin, Titanium Dioxide, Magnesium Stearate, Isopropyl Palmitate, Lanolin, Methylparaben, Propylparaben, BHT. May contain: Mica and Titanium Dioxide, Iron Oxides, Ultramarine Blue, Manganese Violet, Ferric Ammonium Ferrocyanide, Chrome Oxide Greens, Chrome Hydroxide Green, FD&C Red No.40 Al Lake, FD&C Yellow No.5 Al Lake, FD&C Blue No.1 Al Lake.



כמה מילים בעד הצלליות האלו:

1. בכל פלטה יש מגוון גדול מאוד של צבעים. למגוון הזה יש כמה יתרונות. למתחילות: בבת אחת קונים את כל הצבעים ולא צריך להתלבט ולחפש. למתקדמות: יש בפלטות האלו צבעים שסביר להניח שלא הייתן קונות בנפרד כמו למשל צהוב נקי ואדום נקי (בפלטה המקורית וגם בשימר) וזה נותן הזדמנות לנסות לעבוד עם הצבעים בלי לחפש אותם יותר מדי ובלי להשקיע במיוחד בצללית שאולי לא תהיה שימושית.

2. הפלטה הזו, באופן יחסי לכמות הצלליות שיש בה היא ממש קטנה. זה כמובן נוח מאוד לאיחסון ולא תופס הרבה מקום על השידת האיפור.

3. לצלליות, לפחות לרובן הגדול יש פיגמנט מאוד חזק. המשמעות היא שהצבע יוצא על העור נאמן למקור, ממש כמו שהוא נראה כשמסתכלים עליו בפלטה. זה חיובי פעמיים: פעם אחת כי לא תתאכזבו מצבע שייצא שונה על העין, ופעם שניה מזה שמספיק יחסית מעט חומר כדי להגיע לצבע שנראה בפלטה. חסכוני.

4. הפלטות האלו מאוד זולות - גם אם כבר יש לכן צלליות אהובות בבית, שווה להחזיק אותן כדי שיהיו עוד גוונים יותר מיוחדים שלא הייתן קונות בנפרד.



כמה מילים נגד הצלליות האלו:

1. רשימת המרכיבים לא מעידה על איכות גבוהה במיוחד, המרכיבים זולים (למשל טלק ושמן מינרלי) ולכן גם המחיר נראה בהתאם. (יחד עם זאת, תופתעו לגלות חלק מהמרכיבים האלו לפחות גם בצלליות של חברות מקצועיות ואפילו, רחמנא ליצלן, בצלליות של חברות יוקרתיות!)

2. הפלטה הזו ממש שבירה ועדינה, ואני לא מתייחסת בהכרח לפלסטיק (אבל גם...). הצלליות רכות ומתפוררות בקלות, כך שהייתי ממליצה לאחסן אותן במקום יציב. מאוד לא מתאים לקחת בתיק או לנסיעות! אם אתן מזמינות רצוי לצרף הערה במידת האפשר שיארזו את הצלליות בקפידה, למרות שבדרך כלל המוכרים מנוסים ואורזים היטב.

3. גודל כל צלליות - מאוד לא מתאים למקצועיות, כי אחרי מספר מצומצם יחסית של איפורים יתחילו להסתיים הצבעים. 0.69 גרם זה בערך הגודל של צלליות שמגיעות מוקטנות בתיקי מתנה שחברות קוסמטיקה מחלקות...

4. מגוון הצבעים הוא גם חיסרון - בשימוש ביתי אנו נוטות לבחור כמות מסויימת של צלליות שאותן ננצל עד תום, וכל האחרות יישארו כשניסינו אותן פעם או שתיים, ואולי בכלל לא.


הפלטה המקורית

פלטת שימר

הפלטה החמה, שניתן להבחין בה בלא מעט צבעים קרים...



שורה תחתונה: הפלטות האלו מאוד מומלצות למתחילות ולמתאפרות פרטיות בגלל המגוון, האיכות והמחיר, ומאוד לא מומלצות למקצועיות בגלל הכמות ובגלל העניין שמאוד לא מומלץ לנייד אותן (שבירות). הייתי ממליצה לבדוק קודם באיביי ורק אחר כך בקוסטל סנטס - בגלל עלויות.

9 תגובות:

  1. סקירה מצוינת :) יש לי את פלטת המאט, בדיעבד אני קצת מצטערת שלא קניתי את השימרית [היום נראה לי חסר טעם לקנות עוד פלטה]

    השבמחק
  2. כשהתחלתי עם עניין האיפור הזמנתי את פלטת ה-120 ואח"כ גיליתי את ה-88 החמה ולקח לה כל כך הרבה זמן להגיע וכל כך התאכזבתי ממנה... הצלליות קטנות משמעותית מה-120 והרבה פחות מעניינות מכפי שציפיתי :) אחרי הבום הראשוני הזה התחלתי לאט לאט לרכוש צלליות של מאק והפלטות הללו פשוט יושבות אצלי ואני נזכרת בהן רק כשצריך משהו ספייציפי שאין לי בצלליות הרגילות ואני לא רוצה לשלם עליו סתם כסף...

    השבמחק
  3. לאלטר אגו - היה לי בדיוק אותו סיפור. קניתי את המקורית, שהיא שימר ומאט מעורב, ואחר כך הצטערתי שלא קניתי את השימר, אז קניתי גם את השימר...

    השבמחק
  4. אילו הייתי בתחילת דרכי באיפור הייתי מהמהרת על הפלטות האלה. מחיר ידידותי, פיגמנט מוצלח ומגוון גדול. היום יש לי לא מעט צלליות, במגוון גדול של צבעים וניואנסים. אם אקנה זה יהי בשביל הכיף, פחות כי זה נדרש לי. (לקנות זה כיף)
    סקירה נחמדת

    השבמחק
  5. זה נראה כל כך יפה! זו תמיד מלכודת

    השבמחק
  6. היי איך זה הולך תהליך ההזמנה? זה בטיחותי כל העניין להזמין מהאתר? אין לי מושג איך עושים את זה אף פעם לא קניתי באינטרנט..
    אשמח לעזרה, מעיין :)

    השבמחק
  7. אני הזמנתי מהם כמה פעמים ולא היתה שום בעיה. את צריכה שיהיה לך כרטיס אשראי בינלאומי כדי להזמין.

    השבמחק
  8. איך זה שאני הזמנתי ושלושה חודשים עברו לא קיבלתי כלום מה עושים במצב כזה?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.